Incasari

In cadrul acestui modul se pot gestiona toate incasarile unitatii, incasari efectuate prin conturile de casa, banca, cecuri sau bilete la ordin. Inregistrarile efectuate in acest modul se vor regasi automat in modulele ce gestioneaza respectivele conturi de trezorerie. De asemenea in acest modul se vor regasi in mod automat si incasarile inregistrate in modulele casa, banca, cecuri sau incasarile efectuate cu chitanta numerar direct pe factura.

Accesarea modulului – se face din ecranul principal selectand punctul de lucru dorit (fiind baze de date diferite pe punct de lucru) si  apasand butonul ‘Incasari’

Adaugarea unei incasari:

Pentru adaugarea unei incasari se va actiona butonul ‘Adauga’ din fereastra ‘Lista incasari’.

Utilizatorul va trebui sa selecteze mai intai tipul incasarii (Banca, Casa, Cecuri, sau din avans).

In functie de tipul incasarii pe ecran va aparea o fereastra in care operatorul trebuie sa completeze urmatoarele date :

  • data tranzactiei (ziua – luna si anul sunt date de catre data generala a sistemului) ;
  • tipul si numarul documentului ;
  • scadenta – in cazul cecurilor sau biletelor la ordin ;
  • explicatia aferenta tranzactiei. Se poate apasa butonul ‘Automat’.In acest mod programul va completa explicatia cu tipul si numarul actelor incasate ;
  • firma care se incaseaza (clientul). Acesta se selecteaza din lista de firme prin apasarea butonului ‘Firma’.

·        Contul de trezorerie – este selectat implicit in funtie de tipul incasarii. Se poate schimba prin apasarea butonului ‘Cont’ si selectarea altui cont de trezorerie din cele definite ;

·        Contul corespondent – implicit este propus contul 411 ‘Clienti’. Acesta poate fi schimbat prin apasarea butonului ‘Cont corespondent’ si selectarea altui cont din Nomenclatorul de conturi, sau prin  scrierea lui  directa in rubrica ‘cont corespondent’ ;

·        Daca operatiunea este purtatoare de TVA se va apasa butonul ‘Cu TVA’ si se vor preciza : Contul de TVA, Tipul Jurnalului de TVA, Semnul contarii, Tipul de TVA ;

·        Selectarea facturilor ce se incaseaza se face apasand butonul ‘Adauga’ din partea de jos a ecranului. Programul va deschide automat o lista cu toate facturile neancasate la clientul selectat mai sus. Din aceasta lista operatorul va alege facturile dorite. Programul va completa automat campul Suma cu totalul facturilor incasate. Daca suma incasata este mai mare decat totalul facturilor, operatorul va trece suma dorita in campul ‘Suma’. Programul va completa automat in rubrica ‘Din care legata’ suma corespunzatoare facturilor selectate si in rubrica ‘Nelegata’ suma incasata in plus ;

·        Daca operatorul nu doreste contarea unei incasari (Ex : o reglare) va bifa ‘Se conteaza – nu’

Stergerea unei facturi din specificatia unei incasari se face cu butonul ‘Sterge’. Stergerea tuturor facturilor se face apasand butonul ‘Sterge toate’ ;

Modificarea unei incasari se face apeland butonul ‘Modifica’ ;

Stergerea unei incasari de face apeland butonul ‘Sterge’.

Atentie ! O incasare nu poate fi stearsa decat daca s-au sters toate facturile de care aceasta se ‘leaga’ !

Meniurile modulului Incasari:

Meniul Tabel :

·        Adauga – adauga incasare ;

·        Modifica – modifica inregistrarea pe care este pozitionat cursorul ;

·        Sterge – sterge inregistrarea pe care este pozitionat cursorul ;

·        Recitire – realizeaza recitirea (refresh) a bazei de date ;

·        Cauta – cauta o inregistrare dupa criteriul stabilit in meniul sortare;

·        Totaluri –calculeaza totalul listei de incasari;

Meniul Selectie :

Prin selectie se intelege marcarea inregistrarilor ce respecta o conditie cu ‘*’ in campul ‘Sel’. Pentru a ramane la ecran doar inregistrarile marcate se va actiona comanda ‘Selectate’ din meniul Sortare.

·        O firma – selecteaza doar incasarile de la o firma specificata de utilizator ;

·        O perioada – selecteaza doar incasarile dintr-o anumita perioada, specificata de utilizator ;

·        Un punct de lucru – selecteaza doar incasarile corespunzatoare unui punct de lucru ;

·        Firma incepe cu – selecteaza doar incasarile de la o firma in a carei denumire sunt incluse cateva caractere specificate de utilizator ;

·        Un numar – selecteaza doar incasarile a caror numar este egal cu cel specificat de operator ;

·        Un tip – selecteaza doar incasarile a caror tip este egal cu cel specificat de utilizator ;

Meniul Sortare toate :

Prin sortare se intelege ordonarea tuturor  inregistrarilor dupa un anumit criteriu si/sau afisarea la ecran a inregistrarilor care respecta un anumit criteriu.

·        Data – ordoneaza toate incasarile dupa data ;

·        Firma - ordoneaza toate incasarile dupa client (firma) ;

·        Numar - ordoneaza toate incasarile dupa numarul documentului ;

·        Tip incasare - ordoneaza toate incasarile dupa tipul incasarii ;

Meniul Sortare luna curenta :

Cu ajutorul acestui meniu se pot ordona (sorta) numai incasarile corespunzatoare lunii de lucru curente.

·        Data – ordoneaza incasarile din luna curenta dupa data ;

·        Firma - ordoneaza incasarile din luna curenta dupa client (firma) ;

·        Tip incasare - ordoneaza incasarile din luna curenta dupa tipul incasarii ;

Alte optiuni in cadrul modulului incasari :

  • Tiparirea listei de incasari se poate face folosind unul din butoanele de print 9in functie de tipul imprimantei) ;
  • Totalul listei – se poate actualiza si apasand butonul ‘Totaluri (∑)’ ;
  • Cautarea rapida a unei inregistrari se poate face actionand butonul cauta.